VELGEN OP MAAT

Als specialist bouw ik zelf de carbon- en aluminium wielen aan de hand van jouw wensen en specificaties en kan je natuurlijk optimaal adviseren zodat je de wielset krijgt die je graag wilt. Er zijn vele mogelijkheden en je hebt keuze uit diameter en breedte van de wielen, de hoeveelheid spaken, de voor- en achternaaf van het merk Hope en de kleur van de naven.

Kortom, ben je een doorgewinterde fietser, gevorderde amateur of semi prof bij mij krijg je altijd de kwaliteitsset tegen een aantrekkelijke prijs.

Complete set Carbonvelgen

€ 1385,00.

(Aluminium velgenset op aanvraag)

Mountainbike-, Gravelbike-, of Racebikeset bestaat uit twee velgen, door mij volledig hand gespaakt en voorzien van Hope naven. Levertijd in overleg.

Neem gerust contact met me opHope naven

VELGEN

De meeste moderne velgen zijn gemaakt van aluminium of koolstofvezel. Hoewel lichtmetalen velgen doorgaans flexibeler en goedkoper te produceren zijn, zijn koolstofvezelvelgen met de hand gemaakt, lichter dan hun lichtmetalen tegenhangers en vaak stijver en sterker.

Vriezema Race en ATB Repair gebruikt voor de carbonvelgen een hoogwaardige kwaliteit premium koolstofvezel.Velg Light Bicycle Vriezema Race en ATB Repair

1: Middenkanaal / velgbed / dropkanaal

Het middenkanaal (of velgbed) is het gebied waarover een band op de wielhiel kan worden gemonteerd. Spaaktoegangsgaten worden in het velgbed geboord zodat spaken er doorheen kunnen trekken voor aansluiting op de naaf. De uitvoering van het velgbed varieert tussen clincher en buisvormige velgen.

2: Velghaken

Velghaken zijn naar binnen gerichte richels gevormd rond de buitenomtrek van een velg en bieden meer stabiliteit en bandenretentie, vooral bij hoge bandenspanning. Gehaakte velgen helpen voorkomen dat traditionele draadbanden onder hoge druk wegblazen. Velgen met haken worden hooked velgen genoemd en velgen zonder haken hookless.

3: Kraalsloten

Kraalsloten of te wel Bead locks zijn kleine richels aan weerszijden van het middenkanaal. Deze kraalsloten maken het gemakkelijker om banden te monteren en verminderen het risico op oprispingen en het afblazen van de band, vooral bij een lagere spanning. Beadlocks maken al onze clincher velgen tubeless-ready.

4: Randverschuiving

Een velg met offset bij de spaaktoegangsgaten op het velgbed wordt asymmetrisch genoemd. We gebruiken asymmetrische profielen op sommige MTB-velgen, zodat de spaakspanning tussen elke kant van het wiel bijna gelijk is. Een gelijkmatig gespannen wiel blijft langer goed zitten en presteert na verloop van tijd beter.

5: Schuine gaten

Nippelgaten worden door de velg geboord onder een hoek (+/-6° typisch) wat goed werkt met gemiddelde naafafmetingen. Hierdoor kunnen nippels spanning creëren recht in lijn met de spaken, in plaats van onder een hoek. Door de nippel en de spaak in lijn te houden, ontstaan ​​er minder spaken en hoeft er minder onderhoud aan het wiel te worden gepleegd.

HOPE NAVEN

Hope naaf

Hope Technology is een van de wereldleiders op het gebied van engineering van fietscomponenten. In 1989 ontwikkelde Hope de revolutionaire schijfrem. Nu produceren zij bijna elk onderdeel voor een fiets, inclusief naven, remmen, balhoofdstel, stuurpennen, trapassen en verlichting. Al deze onderdelen worden met trots vervaardigd een echte ultramoderne fabriek met bijna 100 medewerkers.

Hope exporteert ongeveer 50% van zijn productie naar meer dan 40 landen en doen rechtstreeks zaken met retailers. De componenten hebben een uitstekende internationale reputatie voor zowel kwaliteit als betrouwbaarheid. Ze worden over het algemeen gemonteerd door liefhebbers die hun fietsen naar het hoogste niveau willen upgraden en worden geleverd via gespecialiseerde retailers, waaronder Vriezema Race en ATB Repair.

Kenmerken:
  • Afgedichte roestvrijstalen cartridge lagers
  • Hubschaal gefreesd uit gesmeed aluminium
  • Center lock disc d.m.v. een rechthoekige spie
  • Onovertroffen betrouwbaarheid

Diverse type Hope naven zijn verkrijgbaar in diverse kleuren.

Hope naven

SPAKEN

DT Swiss Competition is een van de meest veelzijdige spaken in het DT Swiss spaakassortiment. DT Competition krijgt zijn bijzondere kracht door koud smeden. Dit maakt hem niet alleen extreem duurzaam, maar dankzij het dunnere middengedeelte is hij 48 g lichter dan een spaak met een constante diameter van 1,8 mm. De uitgebalanceerde verhouding tussen sterkte en gewicht van zijn tegenhanger van 2,0 mm maakt een breed scala aan toepassingen mogelijk, van racewielen tot superlichte Enduro MTB-wielen.

Kenmerken:
  • Lange levensduur
  • Lichtgewicht
  • Zeer flexibel
  • Betere schokabsorptie

DT Swiss Competition spaken zijn alleen verkrijgbaar in de kleur zwart.

DT Swiss Competition spaak

© 2022 Vriezema Race & ATB Repair. | Beheer CO-ORDINATE |
Contact opnemen?